Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Bosch Motorsport opět zvítězil v Le Mans

22.8.2012

Od roku 2000 vítězí v Le Mans automobily se vstřikovací technikou od Bosche
Technika od Bosch Motorsport i ve Ferrari 458 Italia GTC, GT2 Corvette C6.R a Porsche 911
GT3-RSR
Zákaznická řešení pro řídicí přístroje, displeje, datové paměti a telemetrické systémy
I v letošním roce jde na start „24 hodin Le Mans“ opět mnoho vozů se závodní technikou od společnosti Bosch Motorsport. Od roku 2000 vyhráli všichni vítězové vytrvalostní závod se vstřikovací technikou od Bosche. Po vítězství jednoho vozu se vstřikovacím systémem v sacím potrubí v roce 2000, vítězily do roku 2005 průběžně vozy s přímým vstřikováním benzínu. Poté, v roce 2006, začala vítězná série diesel – Boliden, která je vybavena technikou Common-Rail od Bosche. Kromě vstřikovacích systémů dodává Bosch Motorsport závodním týmům také řídicí přístroje, displeje, datové paměti a telemetrické systémy, startéry a generátory, jakož i kabelové svazky a senzory.

Vstřikovací technika pro všechny třídy vozů
Celkové vítězství si v uplynulých pěti letech zajistily vozy s dieselovým pohonem od Audi Sport a Peugeot Sport. V roce 2012 je Bosch znovu vývojovým partnerem Audi Sport a dodává kromě jiného dieselovou vstřikovací techniku, přizpůsobenou prototypovým vozům Le Mans. V roce 2012 se na startu objevuje opět přímé benzínové vstřikování od Bosch Motorsport. Vozy Ferrari 458 Italia GTC na Le Mans Grand Touring, tříd Endurance (LM-GTE) využívají systém, založený na nejnovějších poznatcích sériové techniky a optimalizovaný podle požadavků závodního sportu. Systém přímého vstřikování benzínu obsahuje celou hydrauliku s řídicím přístrojem MS 5.1 a s vysokotlakými koncovými stupni HPI 5, všechny elektronické prvky a vysokotlaké vstřikovací ventily HDEV 5, jakož i vysokotlaké čerpadlo HDP 5 s integrovaným ventilem na regulaci množství. Elektricky poháněný vysokotlaký magnetový ventil HDEV 5 s víceotvorovou technikou byl koncipován podle přání zákazníka a tvar vstřiku byl přizpůsoben individuálně geometrii spalovacího prostoru závodního motoru. Bosch Motorsport dodává obzvlášť malá a lehká vysokotlaká čerpadla HDP 5, jejichž vačkový profil byl vyvinut individuálně podle vlastností motoru. „Hydraulicko-elektronické komponenty jsou optimálně sladěny a vyzkoušeny jako celek pro vysoce výkonnou spolupráci“, vysvětluje Klaus Böttcher, vedoucí Bosch Motorsport, výhody celého systému s přímým vstřikováním benzínu.

Rozsáhlý program pro motorismus
Kromě vstřikovacích systémů využívají mnohé týmy další techniku od společnosti Bosch Motorsport. Vozy Ferrari 458 Italia GTC jezdí navíc se speciálně upraveným displejem DDU 8 od německého dodavatele. Vozy GT2 Corvette C6.R od Corvette Racing používají řídicí jednotku motoru MS 5.1, datový logger C 60 a nový displej DDU 7 od Bosch Motorsport. Všechny výrobky byly vyvinuty speciálně pro motorismus, vyrobeny v malých sériích, a vybaveny softwarem pro závodní vozy podle přání zákazníka.

Od společnosti Bosch Motorsport je rovněž telemetrický systém. Přes radiový modem zprostředkovává data mezi vozidlem a boxem.
Pro vozy Porsche 911 GT3-RSR, které jdou na start rovněž v obou třídách LM-GTE, dodává Bosch Motorsport řídicí jednotku motoru MS 4.0, datovou paměťovou jednotku motoru, jakož i startér a množství senzorů. Komponenty, které jsou z velké části vyráběny jako sériová technika, jsou přizpůsobeny vysokým požadavkům vytrvalostních závodů. Proto spolupracují vývojáři motorů úzce s odděleními výroby vzorků závodů Bosch. Týmy přitom u každého dílu profitují z know-how předního dodavatele pro automobilový průmysl. „Při 24hodinovém závodě Le Mans zásobujeme řadu týmů. Přitom mají týmy podle přání k dispozici různé vývojové skupiny“, vysvětluje Böttcher interní struktury v odděleních Motorsport. „Software a koncepce výrobků podle přání zákazníka, vyvinuté pro každého výrobce, jsou přitom vyhrazeny výhradně daným týmům“, dodává.

Bosch Motorsport je součástí inženýrských služeb specializované dceřiné společnosti Bosch Engineering GmbH a má za sebou 111letou tradici v oblasti motorismu: Již v roce 1901 pomohla technika od Bosche poprvé k vítězství v automobilových závodech.

Další aktuality

RENOVACE SVĚTEL

Bosch Car Service opět vyhodnocena jako nejlepší servisní síť 2011

Monstrum má 250 koní

Spustili jsme nový web ethanol85.cz

Bosch letos slaví tři velká výročí