Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami..

25.1.2016

Nové zážehové a vznětové čtyřválce jako první dostane modernizovaný VW Golf. Do prodeje vstoupí nejdříve v roce 2017.

Menší modely VW Group čeká v blízké době významná mezigenerační výměna motorů. Automobilka totiž počítá s nahrazením stávajících agregátů 1.4 TSI a 1.6 TDI novými čtyřválci se shodným objemem 1,5 litru. Potvrdil to sám šéf značky Volkswagen Herbert Diess.

Nové patnáctistovky budou poprvé představeny v modernizovaném Volkswagenu Golf, který bude odhalen ještě během letošního roku. Nabídku inovovaného Golfu ale obohatí až později. Diess vysvětluje, že uvedeny budou až po zavedení přísnějších emisních norem. Nové agregáty budou výrobně nákladnější než nynější čtyřválce, a tak by zahájení jejich prodeje před přísnějšími nařízeními nedávalo ekonomicky smysl.

S přísnějšími regulemi se v Evropské unii počítá pro rok 2017. Nových jednotek bychom se tedy měli dočkat někdy v té době. EU chce za dva roky zavést přesnější normované měření emisí, jehož součástí budou i testy v reálném prostředí.


 


Nové patnáctistovky samozřejmě nebudou vyhrazeny jen Golfu. Není potřeba pochybovat o tom, že se později objeví také v dalších modelech Volkswagenu i dalších značek VW Group. Motorů o objemu 1,5 litru se dočkáme třeba i v Octavii nebo Fabii.

Agregáty navážou na stávající architekturu. Nový benzinový motor však dostane delší zdvih než 1.4 TSI, nový turbodiesel zase kratší vrtání než 1.6 TDI. Chybět samozřejmě nebude přímé vstřikování nebo turbodmychadlo nové generace. Zážehová patnáctistovka se pak dočká systému vypínání poloviny válců.

Oba motory budou pocházet z nové modulární rodiny jednotek, jejichž součástí bude i litrový tříválec. Díky své univerzálnosti se budou čtyřválce i tříválce moci vyrábět na jedné lince. Použití patnáctistovek je logické i v tom, že na některých trzích (v Číně nebo Indii) jsou finančně znevýhodněny motory nad objemem 1,5 litru. Jednotky tak bude možné prodávat po celém světě.

Když Diess šéfoval vývoji v BMW, tvrdil, že nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva jsou agregáty s válci o objemu 500 cm3. Právě pod jeho vedením mnichovský výrobce přešel na modulární jednotky s válci o takové velikosti. Pro Volkswagen jsou ale podle jeho názoru pro tuto chvíli nejlepším řešením právě 1,5litrové agregáty. Diessova slova naznačují, že v delším časovém horizontu by i Volkswagen mohl přejít na jednotky s půllitrovými válci.

TSI

zdroj: auto.cz

Další články

Tomu neuvěříte: Formule 1 se nebojí sněhu, řádí na sjezdovce v Alpách

Škoda svolá do servisů 1,2 milionu vozů se zakázaným softwarem !!!

BMW vyvíjí extrémně úsporný vůz se spotřebou 0,4 l

Česko-slovenský závodní vůz Praga R1R získal silniční homologaci

Aplikace pro chytré hodinky umožní ovládat automobily na dálku.