Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Peugeot, Citroën a Mini mají problém: Přeskakující rozvodový řetěz

28.9.2012
Motor 1,6 turbo o výkonu 110 a 128 kW postihl podobný problém jako už dříve malé čtyřválce TSI.

Německý magazín AutoBild na své webové stránce píše o problémech s rozvodovým řetězem, který se týká přeplňované šestnáctistovky ze společného vývoje BMW a koncernu PSA Peugeot Citroën. Francouzské automobilky ho nabízí pod názvem 1,6 THP a v problémové verzi se 110 kW dodává do modelů Peugeot 207, 308, 3008 a 5008. Citroën je relativně ušetřen – vadná série se dostala jen do modelu C4. U BMW se pak jedná o celou řadu Mini Cooper S, která má výkon 128 kW.

Příčinou problémů je hydraulický napínák řetězu pohánějícího vačkové hřídele. Příliš malé napnutí řetězu nejprve způsobuje chrastění. Postupně se řetěz prodlužuje, až přeskočí a změní se časování ventilů. Naštěstí na tento stav upozorní kontrolka, to je ale nejvyšší čas auto odstavit.

AutoBild uvádí několik příkladů z řad svých čtenářů. Například jeden majitel Mini během šesti let a 41 tisíc kilometrů už měnil dvakrát napínák a jednou i samotný řetěz. Ten se začíná ozývat znovu a servis doporučuje výměnu, tentokrát za vylepšený napínák. Opravu výrobní vady si ovšem zákazník musí zaplatit sám, auto už není v záruce.

Podle zjištění AutoBildu se problémy s napínákem a rozvodovým řetězem týkají především aut vyrobených od listopadu 2006 do poloviny roku 2009. Dnes se do výroby dodává už třetí generace napínáků, takže vozy, které podstoupí výměnu nyní, by měly být dalších problémů ušetřeny.

Lukáš Vaverka
Zdroj: autobild.de

Další články

Klima v autě: 5 tipů pro správné používání

Deset a dost: Počet rychlostí v převodovkách je na limitu

Dieselová Pro a Proti VIII: Opravy vstřikovačů common railu

Dieselová Pro a Proti VII: Pravda o vytloukání filtrů pevných částic

Dieselová Pro a Proti VI: Typické poruchy turbodmychadel