Lazareth cpe do automobilů a motorek turba a kompresory, do malého twinga například dal osmiválcový motor stejně jako do původního malého mini. Jeho nejzajímavější výtvory ale patří do modelové řady Wazuma. Tříkolky a čtyřkolky neortodoxní konstrukce pohání silné a ještě silnější motory.
Nejnovější model s formulovým vzhledem Wazuma V8F má sice čtyři kola, ale sám Lazareth o něm mluví jako o atypické tříkolce, protože zadní kola jsou spojená dohromady. V přídi usazený motor si výrobce vzal u ferrari. Vidlicový osmiválec má objem tři litry a výkon přes 250 koní a standardní motor italské značky francouzský konstruktér ještě pořádně upravil. Třeba vstřikování pochází ze závodních motorek značky Yamaha.
Přestože výkon motoru není extrémní, v porovnání s hmotností tříkolky, která je pouze 650 kilogramů, je celkový poměr výkonu a hmotnosti výborný. Výkonové parametry výrobce neuvádí, ale jistě budou fantastické. O převod výkonu se pak stará šestistupňová převodovka z BMW M3 s tlačítkovým přepínáním rychlostních stupňů na řídítkách.
Fotogalerie |
Za pozornost stojí i silné brzdy Brembo a horizontální tlumiče EMC, které pomáhají monstrum zkrotit. Monstrózní obutí má vpředu rozměry 285‐30ZR18 a 315‐30ZR18 vzadu. Výrobce si tříkolku cení v přepočtu na horentních pět milionů korun.
Ještě šílenější je starší model Wazuma V12 Bio Ethanol. Tentokrát čtyřkolka má zabudovaný dvanáctiválcový motor od BMW s přeplňováním a motor produkuje 500 koní. Celý stroj váží 750 kilogramů a poměr výkonu a hmotnosti je tedy opět fantastický. Bohužel, ani v tomto případě výrobce neuvádí výkonové parametry.
Zajímavostí je, že stroji chutná bioethanol, tedy konkrétně palivo E85. I tento stroj si značka cení na zhruba 200 000 eur, tedy v přepočtu přes 5 000 000 korun.
Základní tříkolka z řady Wazuma má jen 250 kilogramů a pohání ji upravený motor z Yamahy R1 s výkonem naladěným na 160 koní. V této konfiguraci dokáže tříkolka jet až 250 kilometrů za hodinu a na stovku zrychlí za tři sekundy.