Články
BMW 7 dostalo nové naftové šestiválce. Jsou hybridní, ale vadit vám to nemusí..
Vlajková loď BMW se už dlouhou dobu prodává s plug-in hybridním pohonem, elektrifikaci ale neujdou ani naftové šestiválce. Vydělají na ní úplně všichni.
... víceMercedes-Benz a Bosch spouští první plně autonomní parkovací systém
Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém
... víceSpalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory
Nyní by měl být spalovací motor bez vačkových hřídelů již blízko sériové výrobě.
... víceMikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %
Přechod na elektromobily je prý už v blízké budoucnosti nevyhnutelný. Mnozí si to však nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.
... víceDvouhmotový setrvačník: Snižuje nejen hlučnost, ale i spotřebu! Jak ho ale nezničit?
Dvouhmotový setrvačník je součástka podléhající opotřebení, která je docela drahá. Jak auto správně používat, aby co nejdéle vydržela?
... víceVšechno, co potřebujete vědět o částic.filtrech pro zážeh. motory. Čím se liší od filtrů pro diesely
Částicový filtr pro zážehové motory (GPF) se právě teď začíná objevovat u nově vyrobených aut. Vypadá sice podobně jako filtr pro vznětové motory DPF, ve skutečnosti však využívá jiný princip regenerace.
... víceCo všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?
Čtyřválec 2.0 HDi prošel kvůli zpřísňujícím se normám úpravami, které jasně ukazují, s čím vším se musí automobilky v současnosti popasovat.
... víceVW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
Na legendární motor VW/Audi s pěti ventily na válec a přeplňováním turbodmychadlem dodnes mnozí přísahají. Čím byl tak výjimečný a proč v tichosti odešel s příchodem normy Euro 5?
... víceOcelové písty motoru: Začínají vytlačovat hliníkové. V čem jsou lepší?
Není to tak dávno, co se písty spalovacích motorů vyráběly téměř výhradně z hliníkových slitin. V posledních letech se ale stále více začínají objevovat také písty z oceli. Proč tomu tak je?
... víceÚrovně autonomních aut. Jaký je mezi nimi rozdíl? A která fáze je opravdu auto bez řidiče?
Automobilové asistenční systémy se podle úrovně nabízené autonomity řadí do pěti stupňů. Ty sériové zatím zůstávají na stupni dva, už se však blíží k trojce.
... víceRozhovor s Jozefem Kabaněm: Dejte mi tři čtyři roky, aby se moje práce u BMW projevila
Dlouholetý šéfdesignér Škody od loňska působí u BMW. Na ženevském autosalonu jsme si s ním popovídali, jak se mu v nové pozici daří.
... víceRegenerace filtrů pevných částic: Jak jezdit, abychom neničili drahý filtr?
Emisní norma Euro 5 zavedená v roce 2010 přinesla u vznětových motorů celoplošné rozšíření částicových filtrů. Jakým způsobem je lze vypalovat a je lepší řešení s aditivy, nebo bez nich?
... víceNesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?
Ve snaze vyhnout se „výpalnému“ od EU za nadlimitní emise CO2 vymyslely automobilky leccos. Jednou z největších blbostí je systém samočinného vypínání motoru stop-start při stání na křižovatce. Šetří mililitry benzinu, ale ničí drahé autobaterie.
... vícePřehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?
... více