Bosch je jedním z nejdůležitějších dodavatelů pro autoprůmysl a to zejména co se evropského trhu týče, protože nezanedbatelnou část byznysu dělají vstřikovací systémy pro naftové motory. A právě této oblasti se týká nejnovější informace německé firmy.
Bosch tvrdí, že nafťáky za poslední dekádu učinily takový skok kupředu, že motor výkonově srovnatelných parametrů má dnes o více než čtvrtinu nižší spotřebu, než před 10 lety. Tedy (pro pedanty) přesněji řečeno o 27 %... Současně vypouští o 21 % méně emisí, než auta, prodávaná v roce 2003.
Vzhledem k tomu, že Bosch vychází u dieselů z průměrně najetých 19 tisíc kilometrů za rok, činí úspora současných nafťáků přibližně 10.800 korun. Je to nejen zásluha nejnovějších commonrailových vstřikovacích systémů s vysokými tlaky i přesným dávkováním piezovstřikovačů, ale i podpůrných systémů, jako je Stop-Start. Tedy popravdě řečeno se na snižování spotřeby podílí i snižování váhy aut, omezování třecích ztrát a další faktory, ale o těch se pochopitelně dodavatel autodílů zas tak moc nezmiňuje.
Bosch stál u zrodu evropské popularity turbodieselů, milníkem byl v roce 1989 model Audi 100 TDI a další radikální zlom přišel v roce 1997, kdy se na trhu objevila Alfa Romeo 156 2.4 JTD s common-railem od Bosche a v roce 2007 přišla tato firma s technikou Stop-Start. Zatím posledním skokem vpřed je diesel-elektrický hybrid, na vzniku prvního takového modelu 3008 HYbrid4 Peugeot spolupracoval právě s Boschem. Od loňska pak mají nejnovější systémy Bosch pro diesely vstřikovací tlak 2500 barů.
zdroj: auto.cz