Automobilka Audi na Symposiu motorů ve Vídni představuje novou generaci třílitrového vznětového šestiválce 3.0 TDI, který splňuje emisní normu Euro 6. V nabídce budou dvě výkonové verze této V6 se 160 kW a 200 kW.
Proti nynějším verzím se jedná o nárůst o 10 kW, respektive 20 kW. V závislosti na variantě dosáhne tento vidlicový šestiválec až točivého momentu 600 N.m. Objem agregátu nadále činí 2.967 cm3, úhel rozevření válců činí obvyklých 90°.
Proti svému předchůdci je nový motor silnější a zároveň úspornější. Spotřebovat má o 13 % méně paliva, vypouštěné emise oxidu uhličitého mají v průměru klesnout o 15 gramů. Díky tomu si agregát vysloužil označení čistý diesel (clean diesel).
Mezi novinky patří pístní kroužky a ojniční ložiska optimalizované pro nižší tření, nové hlavy válců, přepracovaný systém řízení teploty, upravené turbodmychadlo nebo olejové čerpadlo s plně proměnným účinkem.
Audi zatím nespecifikovalo, v jakých modelech se nový turbodiesel objeví. Současný agregát 3.0 TDI je k dispozici pro modely A4, A5, A6, A7 Sportback, A8, Q5 a Q7. Pro A6 a A7 Sportback je pak nabízen také 3.0 biTDI s dvěma turbodmychadly, který dosahuje parametrů 230 kW a 650 N.m.
Vedle nové 3.0 TDI se Audi na vídeňském sympoziu pochlubilo také novou verzí sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic, která je určena pro vozy s motorem umístěným podélně vpředu a pohonem předních kol. Převodovka má snížit emise CO2 o 10 gramů na ujetý kilometr.