Audi pomocí konceptu RS 5 TDI prezentovalo, že pracuje na vývoji elektrického turbodmychadla. Automobilka s tímto turbem samozřejmě počítá i v sériových vozech. Podle šéfa vývoje turbodieselů v automobilce Audi Ulricha Weisse se elektrické turbodmychadlo dostane do sériové výroby velice brzo.
„Mohu potvrdit, že pracujeme na vývoji systému e-boost. Buďte si jisti, že jej Audi přiveze na trh. Možná to nebude letos, bude to ale velice brzo,“ řekl Weiss australskému serveru Drive.
Šéf vývoje turbodieselů v ingolstadtské automobilce už nepřiznal, v kterém modelu se e-boost objeví jako první. Při otázce redaktora serveru Drive, zda elektrické turbo bude debutovat v druhé generaci SUV Q7 se Weiss pouze tajemně usmál.
Q7 je jedním ze dvou důležitých modelů, na kterých Audi v současnosti pracuje. Tím druhým je nová generace modelu střední třídy A4. Právě v něm by e-boost mohl rovněž debutovat.
O ingolstadtském vývoji elektrického turbodmychadla se hovoří již delší dobu. Sama automobilka jej prezentovala v konceptu RS 5 TDI. Pod jeho kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný vznětový šestiválec 3.0 TDI.
Tento vidlicový šestiválec vedle klasického turbodmychadla roztáčeného proudem výfukových plynů disponuje menším kompresorem poháněným elektromotorem, který se roztočí rychleji než turbo na výfukových svodech. Výhodou tohoto řešení je ještě rychlejší nástup točivého momentu v nízkých otáčkách.
Výsledkem je v případě konceptu RS 5 TDI výkon 283 kW a točivý moment 750 N.m, který je dostupný už při 1.250 min-1. S takto silnou verzí ale v sériové výrobě nepočítejme, Weiss přiznává, že studie RS 5 TDI pouze ukazuje možnosti tohoto řešení.