TPMS - monitorování tlaku pneu
VŠE O TPMS
TPMS – Tyre Pressure Monitoring System neboli systém sledování tlaku v pneumatikách
TPMS měří, zobrazuje tlak a teplotu vzduchu v pneumatikách.
Reaguje na rychlý i pomalý únik tlaku vzduchu z pneumatik formou včasného varování. Senzory v kole vozu sledují tlak v pneumtice a vysílají signál do přijímače, který je umístěný ve voze. Pokud přijímač ve voze přijme informaci o nízkém tlaku, automaticky varuje řidiče rozsvícením kontrolky.
Systém byl přijat legislativou EU a výrobci mají povinnost všechna nová vozidla vyrobená po 1. listopadu 2014 povinně vybavit těmito systémy. (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 ze dne 13. července 2009)
TPMS = senzory v kolech vozu + nový symbol na palubní desce:
Důležité informace pro všechny řidiče!
Už od 1. listopadu 2014 je TPMS povinně montován do všech nových aut na trzích Evropské unie.
Vozidla vyrobená před listopadem 2014 a vybavená TPMS musí mít tento systém funkční, a to i na další sadě kol (např.zimních).
VÝHODY TPMS
Vyšší bezpečnost posádky vozidla Díky včasnému informování řidiče o poklesu tlaku v pneumatice se lehce zabrání havárii způsobené například defektem. |
Snížení provozních nákladů vozidla Optimální tlak = optimální valivý odpor (nižší spotřeba) a také optimální opotřebení pneumatik. |
Lepší jízdní vlastnosti Jen správně nahuštěné pneumatiky zajistí ideální stopu vozidla, což je důležité v zatáčkách a při extrémních situacích. |
Pozitivní dopad na životní prostředí Dle průzkumu zmíněného výše podhuštěné pneumatiky způsobují zvýšení emisí CO2 o 4,8 milionů tun ročně! |
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ
Protože TPMS je bezpečnostní systém (podobně jako airbag nebo ABS), musí být funkční, aby vozidlo bylo způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.
Vozidlo s nefunkčním TPMS:
Neprojde přes STK Vozidlo s nefunkčním systémem TPMS či bez něj neprojde stanicí technické kontroly. |
Postihy ze strany policie V případě nefunkčního systému TPMS hrozí řidiči postihy ze strany policie. |
Problémy s pojišťovnami Pojišťovny budou krátit, popř. úplně zamítnou pojistná plnění i v případě nezavinění nehody. |
Žádejte pravidelnou údržbu a kontrolu Vašich TPMS senzorů při návštěvě pneuservisu. Doporučujeme při každé výměně pneumatik, nejpozději 1x za dva roky, vyměnit namáhané součásti ventilu (pryžové těsnění, podložku, převlečnou matici, poniklovaný ventilek, plastovou čepičku). Tímto předejdete problémům s korozí, únikem vzduchu a prodloužíte životnost Vašeho TPMS senzoru.
I náš autoservis je připraven na tyto změny, a proto Vám nabízíme kompletní servis TPMS systému diagnostikou BOSCH. Máte ve vozidle tento systém a nemáte např.na zimních kolech TPMS ventily? Nic se neděje, máme pro Vás připraveny univerzální ventily, které Vám naprogramujeme k vozidlu.
Další články
Stát chce vytvořit veřejnou databázi s najetými kilometry aut
Audi pracuje na elektrickém turbodmychadlu, dostane ho jako první nová Q7?
Převodovka Mercedes-Benz 9G-Tronic: Devětkrát lepší
Audi: Nový šestiválec 3.0 TDI má vyšší výkon a splňuje Euro 6