Německý magazín Automobilwoche přišel s informací, že v Mnichově probíhá vývoj extrémně úsporného automobilu, jenž by měl mít nižší spotřebu, než plug-in hybridní Volkswagen XL1. Ten, jak známo, vykazuje v kombinovaném režimu spotřebu 0,9 l nafty na 100 km.
BMW se se svým novým autem chce dostat zhruba na 0,4 l na 100 km, ovšem benzinu, nikoli nafty a na rozdíl od volkswagenu by měl být schopen odvézt až čtyři osoby a jet maximální rychlostí přes 180 km/h. Jeho dalšími přednostmi má být lehká karoserie z plastu, vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) a velmi nízký odpor vzduchu. Vůz by měl navíc vážit méně, než 1200 kg, což se ale předpokládá samo sebou, vždyť XL1 má necelých 0,8 tuny.
Možná se ptáte, co je na tom tak úžasného, BMW i3 s range extenderem také odveze čtyři lidi a má kombinovanou spotřebu 0,6 l benzinu na 100 km, byť tedy jede maximálně 150 km/h a váží přes 1300 kg... Ovšem když uvážíme, jak velký boj svádí automobilky o každou deci, nový ekomodel by byl de facto o 30 % úspornější, než i3 REX, což je pochopitelně působivé. Jestli půjde pouze o showcar nebo dojde na (malo)sériovou výrobu není momentálně známo, stejně jako to, kdy bude vůz představen. Dost možná ale půjde o překvapení pro Frankfurt.
zdroj: auto.cz