Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic

23.6.2016

VW Group po loni vypuklém emisním skandálu více myslí na ochranu životního prostředí. Z toho důvodu chce pracovat na ekologičtějších agregátech. Jednou z novinek budou i benzinové motory s filtrem pevných částic.

Příchod takových agregátů oznámil generální ředitel koncernu VW Group Matthias Müller na letošní výroční valné hromadě, kde akcionářům vůbec poprvé prezentoval i budoucí strategický plán automobilky, tzv. Strategie 2025.

Filtrů pevných částic v zážehových motorech se dočkáme již za rok. Jako první jimi budou vyzbrojeny přeplňované benzinové čtrnáctistovky v modelech Volkswagen Tiguan (1.4 TSI) a Audi A5 (1.4 TFSI), a to počínaje červnem 2017. Volkswagen věří, že toto řešení sníží emise dotyčných agregátů až o 90 %. Do roku 2022 by VW Group měl prodávat až sedm milionů aut s filtrem pevných částic ročně.

Volkswagen není první automobilkou, která chce zážehové motory s filtrem pevných částic zavést do velkosériové výroby. Před měsícem o použití tohoto řešení informoval Mercedes, který techniku již dva roky testuje na modelu S 500. Právě třída S dostane benzinové motory s filtrem pevných částic jako první model stuttgartské značky, a to už v rámci blížícího se faceliftu. Do budoucna by se však filtr pevných částic měl objevit ve všech mercedesech poháněných benzinem.

Důležitou součástí budoucích plánů koncernu je pak elektrifikace nabídky. Koncern věří, že do roku 2030 budou třetinu celosvětových prodejů tvořit vozy poháněné elektřinou. Proto chce VW Group do roku 2025 na trh uvést 30 modelů s čistě elektrickým pohonem. „Předpokládáme, že do té doby budeme prodávat dva až tři miliony elektroaut ročně. To bude představovat významný, odhadem 25%, podíl našich prodejů,“ tvrdí Müller.

Koncern se v tuto chvíli zaměřuje na bateriové elektromobily, nezapomíná ale ani na auta s palivovými články. „Pokud jde o vývoj palivových článků, hodláme zůstat v pohotovosti i v této oblasti. A my budeme připraveni, až uzraje čas,“ odhaluje plány v této oblasti generální ředitel největšího evropského výrobce aut.

Müller na výroční valné hromadě též oznámil, že německé úřady povolily úpravu dalšího milionu automobilů se softwarem rozeznávajícím emise. Do servisů tak už mohou postupně zamířit modely Volkswagen (passat, tiguan, caddy, golf), Seat (exeo), Škoda (superb) i Audi (A3, A4 a Q5).„Desítky tisíc majitelů budou v následujících týdnech informováni a požádáni o zajetí do servisu,“ říká k tomu šéf německé automobilky.

 

dpf00021_56cb818cea2c6

zdroj: auto.cz

Další články

Brzdové destičky BOSCH - testy

Filtry pevných částic: Jak je správně čistit? (2. díl)

Filtry pevných částic: Jak vlastně fungují? A regenerují? (1. díl)

Naftová revoluce u Mercedesu: Nastupuje nový dvoulitr! 3,9l/100km.!!

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami..