Podpalování ventilů podruhé
Mám Fabii 1,2 HTP 51 kW. Jsem tedy ohrožen podpalováním ventilů, nebo se již v této době podnikla nějaká zlepšení motoru? Nevite, zda se dá udělat přídavné chlazení oleje? Kdysi jsme si to na škodovkách zajišťovali sami...
Toliko citace dotazu pana z Prachatic majitele výše zmíněné Fabie.
Odpověď stálého spolupracovníka Světu Motorů: obecně vzato je Váš motor ohrožen podpalováním ventilů, neboť tato závada je dána principiálně a dílčími konstrukčními opatřeními ji lze spíše omezit než zcela odstranit. Nicméně je toho poměrně dost, co může udělat sám motorista, aby závadu odsunul do kilometrů, které již se svým vozem nenajede.
Přídavné chlazení oleje není nutné, ale měnte ho po 10 000 km. Nespoléhejte se na oleje od výrobců garážových kapalin, které mohou být nedostatečně aditivované, ale používejte vždy značkové - přitom je značkou třeba Mogul nebo třikrát dražší Castrol, to už není důležité. Nejezděte ustálenou vysokou rychlostí, zejména za horkého počasí. Největší problémy mají Fabie provozované na dálnicích v rychlostech povoleného maxima, nebo jej dokonce překračujících. Naopak vozy jezdící klidně po okresních silnicích žádné problémy mít nemusí. Závada jednoznačně souvisí s teplotou oleje a jeho stavem, tedy riziko roste se zátěží motoru, výměnnými lhůtami a klesající kvalitou maziva.
Jezděte do značkových servisů. Škoda Auto o problému ví a zákazníkům s řádně vyplněnou servisní knížkou se spolupodílí na řešení - nová hlava válců i s katalyzátorem je vyjde zhruba na 9.000,- Kč, což je odhadem čtvrtina obvyklé ceny takové sestavy.
Obsah tohoto článku je čerpán z časopisu "Svět Motorů" číslo vydání 46/2010.
Další články
Stěrače Bosch AeroTwin Nejlepší !!!