Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

BMW M3 a M4 JSOU VENKU...

12.12.2013

Po včerejším úniku na sebe skutečně oficiální odhalení sedanů M3 a kupé M4 nenechalo dlouho čekat.

Mnichovští poprvé představují obě karosářské varianty současně, i když zlatavý koncept M4 se představil už v srpnu v kalifornském Pebble Beach a sériová verze se od něj liší pramálo. O změně názvu „trojkového“ kupé už byly popsány stohy papíru, takže si jen připomeňme, že M verze nové generace mají i jiné tovární kódy. Čtyřdveřová M3 se značí F80, dvoudveřová M4 pak F82.

Oba vozy mají pod kapotou dobře známý třílitrový (2979 cm3) přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikem, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Ten dává celých 317 kW/5500-7300 min-1 a na zadní kola se přenáší 550 N.m točivého momentu, což je o skoro 40 procent více než dosud. BMW se v tiskové zprávě zmiňuje, že je k mání v širokém rozsahu otáček, od 1850 do 5500 min-1. Normovaná spotřeba zase klesla o čtvrtinu na 8,3 l/100 km. Sprint z klidu na stovku zvládnou obě karosářská provedení za 4,1 s, pokud jsou vybavena příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s řazením pádly, nebo pákou na podlaze. V základu je šestistupňový manuál, který akceleraci zpomalí o 0,2 s. Maximální rychlost končí obligátními 250 km/h, za příplatek ji lze o 30 km/h zvýšit.

Nové modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní, tedy ovládaný elektronikou. Doplňuje jej kontrola stability DSC. Elektromechanický posilovač řízení disponuje třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Stejné režimy má i adaptivní podvozek, ten ale v základu není. Oproti minulé M3 se povedlo ušetřit díky štědrému použití hliníku a karbonu 80 kg hmotnosti, M4 váží 1497 kg. Střechu z uhlíkových kompozitů mají oba, o 23 kg těžší sedan vůbec poprvé v historii. Hliníková je třeba příď s velkými nasávacími otvory včetně blatníků a kapoty, kloubový hřídel a vzpěra zase z karbonu. Olejová vana je vyrobena pro změnu z hořčíkové slitiny. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými klouby, vzadu je pětiprvková. Výfukový systém má dvě dvojité koncovky. Kola mají průměr osmnáct, nebo devatenáct palců, pneumatiky mají vpředu šířku 255, vzadu 275 mm.

Sedan měří na délku 4671 mm, je 1877 mm široký a 1424 mm vysoký. Kupé je stejně dlouhé, o 7 mm užší a 41 mm nižší. I když jsou M3 a M4 tříprostorové, nechybí jim asymetricky dělené a sklopné zadní sedačky, respektive opěradla. I ty jsou stejně jako přední vyrobené z karbonu a čalouněné kůží. „Extras“ zahrnují například přední LED světla, karbon-keramické brzdy, elektrická přední sportovní sedadla M s vyhříváním, pochopitelně nechybí ani program BMW Individual. Součástí výbavy můžou být i elektroničtí pomocníci z balíčku ConnectedDrive, ať už jde o navigaci Professional, inteligentní tempomat a podobně. Za příplatek je aplikace Laptimer, která měří časy na kolo při řádění na okruzích, k dvouspojkové převodovce M DCT také launch control i funkce Smokey Burnout. Pálení gum je zde povoleno, ba přímo žádoucí!

Auta se pochopitelně testovala na Nordschleife, kde také jinde? Ve finální fázi se s nimi po Zeleném pekle proháněli i tovární jezdci pro šampionát DTM Timo Glock a Bruno Spengler. Na výrobě budou spolupracovat továrny v Mnichově a Řezně. Předchozí, v pořadí čtvrté generace M3 mimochodem vzniklo přes 40.000 kusů.

zdroj:auto.cz

 

  

     

 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FS30sMrMxt0

Další články

Značkové servisy často straší motoristy, že přijdou o záruku..

Bosch eClutch: Spojka-by-wire

Mercedes 9G-Tronic: Devítistupňová převodovka podrobně

Bosch testuje automaticky řízená auta v běžném provozu

Apple iOS7: Od roku 2014 kompatibilní se systémy v automobilech