Navigovat do servisuKarviná - Staré Město, Bohumínská 373/7Telefon+420 596 322 020 E-mailcruservis@cruservis.cz Otevírací dobaPo - Pá: 7.45 - 16.45 So: po dohodě

Mercedes-Benz si v budoucnu vystačí se čtyřmi platformami

15.3.2014

Místo nedávných devíti různých konstrukcí vzniknou všechny budoucí Mercedes-Benzy na jedné ze čtyř modulárních platforem.

 

Mercedes-Benz usiluje o zmenšení technických rozdílů mezi svými modely. Zatímco před pěti lety stuttgartská automobilka vyráběla modely na devíti různých platformách, v budoucnu využije jen čtyři různé konstrukce. A to navzdory tomu, že počet modelových řad bude větší než kdy dříve.

Zvolená cesta má své klady i zápory. Nevýhodou je zbytečně nákladná technika u menších modelů, kterým by stačily jednodušší konstrukční postupy. Naproti tomu ale stojí úspory spojené s použitím stejné techniky u většího počtu vyrobených aut. Modulární konstrukce navíc umožní snadno doplnit pokročilá technická řešení, jako například adaptivní tempomat a další jízdní asistenty, i do menších modelů.

Nejmenší a zatím nejrozšířenější technikou je MFA pro modely s příčně uloženým motorem a pohonem předních nebo všech kol. Debutovala v roce 2011 s aktuální třídou B a představuje také základ pro hatchback třídy A, čtyřdveřové kupé CLA a crossover GLA. Mercedes ještě chystá kombi CLA Shooting Brake a spekuluje se o malém roadsteru s pohonem předních kol SLA. Platforma MFA aktuálně používá čtyři konstrukční řady motorů spojené s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou (případně dvouspojkovou převodovkou v kombinaci se 4x4). Omezením MFA je pevně daný rozvor náprav 2699 mm.

Další články

BMW M4 Safety Car pro Moto GP

BMW zahájilo výrobu sportovního kupé M4

Auta v USA budou brzy muset mluvit..

Nová pneumatika Michelin Premier vydrží 100.000 kilometrů

Přeplňování: Bez nich by nebyl downsizing