Mercedes-Benz usiluje o zmenšení technických rozdílů mezi svými modely. Zatímco před pěti lety stuttgartská automobilka vyráběla modely na devíti různých platformách, v budoucnu využije jen čtyři různé konstrukce. A to navzdory tomu, že počet modelových řad bude větší než kdy dříve.
Zvolená cesta má své klady i zápory. Nevýhodou je zbytečně nákladná technika u menších modelů, kterým by stačily jednodušší konstrukční postupy. Naproti tomu ale stojí úspory spojené s použitím stejné techniky u většího počtu vyrobených aut. Modulární konstrukce navíc umožní snadno doplnit pokročilá technická řešení, jako například adaptivní tempomat a další jízdní asistenty, i do menších modelů.
Nejmenší a zatím nejrozšířenější technikou je MFA pro modely s příčně uloženým motorem a pohonem předních nebo všech kol. Debutovala v roce 2011 s aktuální třídou B a představuje také základ pro hatchback třídy A, čtyřdveřové kupé CLA a crossover GLA. Mercedes ještě chystá kombi CLA Shooting Brake a spekuluje se o malém roadsteru s pohonem předních kol SLA. Platforma MFA aktuálně používá čtyři konstrukční řady motorů spojené s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou (případně dvouspojkovou převodovkou v kombinaci se 4x4). Omezením MFA je pevně daný rozvor náprav 2699 mm.
Největší počet modelů vznikne na architektuře MRA. Prvním je nová třída C, přičemž loni představená limuzína třídy S (a chystaný derivát s karoserií kupé) již některé komponenty MRA využívají. Minimem bude čtyřválcový motor, standardem pak vysoký počet hliníkových dílů. Rozvor je variabilní, a tak na základě MRA vznikne více než 10 různých modelů – kromě jiného nová generace crossoveru GLK nebo třída E, která se začne prodávat v roce 2016. Jedním z taháků platformy MRA bude devítistupňový automat, Mercedes také nabídne různé verze s hybridním pohonem.
Pro velká SUV je určena robustnější konstrukce MHA. Nejprve se objeví u SUV-kupé třídy MLC, které Mercedes nasadí pro BMW X6. Později se dočkají i nové generace třídy M a GL.
Sportovní modely dostanou také specifickou konstrukci MSA, v níž se vedle hliníku uplatní také karbon. To už je ale hudba vzdálenější budoucnosti, týká se totiž jen nástupců aktuálních generací SL a SLK.
zdroj: auto.cz