Články
Víte, jak funguje tempomat? Jeho princip je vlastně docela jednoduchý
30.1.2017
Systém pro samočinné udržování přednastavené rychlosti existuje v autech už od začátku 20. století. Víte, co obnáší a jak funguje? ... více
Parkovací brzda: K čemu slouží? A kolik je druhů?
11.1.2017
Parkovací brzda lidově nazývaná ruční jednak zajišťuje vozidlo proti samovolnému pohybu při jeho stání, jednak plní funkci záložní brzdy, kdyby ta nožní hydraulická selhala. ... více
Kola z lehké slitiny: Jak poznat neoriginální repliku? A proč je tak nezbezpečná?
16.12.2016
Trh s litými koly je přepestrý. Někdy lze sehnat pěkné disky za až podezřele nízkou cenu. Přitom jim nic na ... více
Válka automatů pokračuje. Toyota představuje desetistupňovou převodovku
9.12.2016
Toyota následuje General Motors a Ford a rovněž představuje automat s deseti stupni. Důvodem jeho příchodu je snaha o nižší ... více
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto
3.12.2016
Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil. ... více
Revoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty
2.12.2016
Revoluční motor z dílny kalifornské společnosti má být až o 30 % úspornější než dnešní agregáty. Zároveň má být lehčí ... více
Opíráte si při jízdě nohu o spojkový pedál? Co všechno tím ničíte a proč
26.11.2016
Minule jsme si řekli, co se může stát, pokud řidič jezdí s rukou odloženou na řadicí páce. Nyní se podíváme ... více
Odložená ruka na řadicí páce: Proč to nedělat? Tady jsou důvody!
23.11.2016
Při řízení máte mít přece obě ruce na volantu. Alespoň tak se to učí v autoškole. Co když si někdo ... více
Není hybrid jako hybrid. Čím se jednotlivé systémy liší?
19.11.2016
Jistě jste se s tím už setkali. Pojmy jako poloviční hybrid nebo také mild hybrid a dále sériový hybrid či paralelní hybrid. A co třeba mikro hybrid? ... více
Dvouspojková převodovka: Pět rad, jak ji spolehlivě zničit
10.10.2016
Samočinná převodovka s dvojicí soustředných spojek stále častěji plní roli tam, kde lidé nechtějí řadit. A jelikož se technicky od ... více
Velký přehled všech typů turbodmychadel. V čem se liší?
25.9.2016
Twin turbo, bi-turbo, twin power, twin-scroll. A co třeba elektrické turbo? V čem spočívají výhody či naopak nevýhody jednotlivých řešení?
Nedávné ... více
Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok.
18.8.2016
Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a semafory bude zatím fungovat v USA, jmenovitě ve městech Washington D.C. a ... více
Nové tlumiče od Audi: Čím více hrbolů, tím nižší spotřeba!
11.8.2016
Rekuperace energie je nedílnou součástí systémů snižujících spotřebu paliva. Nové tlumiče od Audi budou umět využívat dříve pouze ztrátovou kinetickou ... více
Rozvodové řetězy II: Máme se jich pořád bát?
6.8.2016
V prvním díle jsme se zaměřili na rozvodové řetězy obecně a řekli jsme si, kde může vznikat opotřebení. Ve druhém ... více
I rozvodový řetěz může selhat (1. část)
15.7.2016
Rozvodový řetěz dlouhá léta platil za součástku, která je takřka věčná. Paradoxně s ním však mají automobilky v posledních generacích ... více
Odstraněný filtr pevných částic vs. STK. Opravdu už neprojdete?
7.7.2016
Majitelům aut nastávají od letošního 1. září krušné časy. Končí totiž takzvané přechodové období v rámci změn v metodice měření ... více
Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic
23.6.2016
VW Group po loni vypuklém emisním skandálu více myslí na ochranu životního prostředí. Z toho důvodu chce pracovat na ekologičtějších ... více
Filtry pevných částic: Jak je správně čistit? (2. díl)
20.3.2016
V minulém díle jsme se zabývali filtry pevných částic z hlediska obecného popisu. Nyní se podrobněji podíváme na podmínky jejich ... více
Filtry pevných částic: Jak vlastně fungují? A regenerují? (1. díl)
23.2.2016
První filtry pevných částic přišly do osobních automobilů s příchodem emisní normy Euro 4 v lednu 2004. A zatímco toto ... více